dijous, 25 de gener del 2018

Escola de Pares

TEMA: "NORMES I LÍMITS"
Punts tractats a la jornada "escola entre pares i mares" del dia 23 de gener de 2018.

- Què és una norma?
- Què és un límit?
- Qui posa normes i límits dins cada família?
- Per a què serveixen les normes i límits i necessitat de posar-les a la vida i a la societat.
- Pautes a l'hora de posar-les:
- Poques, clares i específiques.
- Fugir dels discursos llargs ni tampoc caure en el "no!" constant.
- Ser fermes a l'hora d'aplicar-les i mantenir la calma.
- Acompanyar el llenguatge verbal amb el gestual i corporal.
- Confiar amb les capacitats dels infants.
- Importància del reforç positiu bé sigui directament o de "forma transferida".
- Adequar les normes i límits a l'edat de l'infant.
- Modelatge: l'adult com a exemple a imitar.
- Proximitat i acompanyament a l'hora de complir les normes.
- Quan l'edat ho permeti, fer-los partícips amb l'establiment de les normes i límits que es vagin a establir.
- Importància dels hàbits i rutines en relació a l'establiment de normes.
- No establir límits que posin en perill la salut de l'infant o que no siguem capaços de complir.
- Necessitat de ser constants i conseqüents a l'hora d'establir-los.
- Importància d'establir normes i límits ja des de l'etapa de 0-3 anys.
- Compartir i intercanviar experiències com a mètode per a poder crear noves estratègies pròpies.
- Conveniència d'establir normes i límits semblants a casa i a l'escola.
- Necessitat que ambdós progenitors es posin d'acord en l'establiment de les normes i els límits, sense que cap dels dos es quedi en "inferioritat de condicions" davant l'infant.
- Influència de les "mirades externes a l'àmbit familiar" a l'hora del compliment de normes i límits.
- Conveniència que, el que és anecdòtic o puntual no passi a ser una constant, sobretot quan és un hàbit o comportament poc adient.
- Els infants llestos cerquen trencar la norma però per la seva pròpia salut física, psíquica, social i emocional sobretot, necessiten trobar aquest "sostre" que per si sols, no són capaços de trobar.
- Hi ha diferents tipus de famílies i cada una tindrà unes necessitats i maneres d'establir normes i límits que no tenen perquè ser les mateixes per a tothom. El més important és que les que s'estableixin dins cada família, els ajudin a créixer millor i més feliços a nivell personal i social.

- Moments en què ens sentim com a pares, més necessitats de normes i límits clars: alimentació, rebequeries, recollir joguines, anar a dormir...
- Posar normes i límits no ha de posar mai en qüestió els afectes existents.


Aquí teniu l'enllaç del video que vàrem mirar a la reunió






Aqui teniu l'enllaç per poder avaluar la primera sessió de escola de pares

Formulari d'avaluació

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada